My visit to Trollhättan this time was a bit different, it was the first time being there since the bankruptcy. The first sight was the empty premises of the old Saab Ana dealership, it looks so sadly, completely empty and the only sign of the old renter was some kind of a big saab poster on the inside.
ANA used parts, started their parts sale at 10 in the morning and the queues was long...
As it looked the rims and the steeringwheels was very popular items.
The Saab museum was open, and filled with a lot of lovely Saabs, the first thing i saw when i climb in the to building was the last Saab, it was also the first time.
P-A Anderssons Saab 9-3 TXR was also on site.
According to me, the car of the day was without a doubt the light green Saab 92, which was test-car no 4, and was made the 2 july 1948.
I was also at the factory, and it looks to sad at the moment....And i compare it to when i worked at the factory, and it was full production. It is sad....
Ma visite à Trollhättan était spéciale puisque c'était la première fois que je revenais depuis la faillite.Et le 1er changement remarquable est l'ancienne concession ANA vidé, fermée, la signaletique enlevée de la facade avec comme unique vestige du passé un poster oublié à l'interieur.. Quelle tristesse.
La vente de pièces détachées organisée par ANA a ouvert à 10h du matin et la queue était très longue.A l'interieur les jantes semblaient rencontrer un vif succès.
Le musée était ouvert et plein de belles Saab y étaient exposées y compris la dernière 9-3 produite que je n'avais pas encore vue. La 9-3 TXR de P-A Anderssons était également présente sur le site.
Selon moi la voiture présentant le plus d'intérêt était cette Saab 92 vert clair qui était la voiture test N;4 et fabriquée le 2 Juillet 1948 !
Je suis également passé par l'usine et c'était bien malheureux, quand je me remémore la pleine activité à l'époque où j'y travaillais...
You can see more pictures on this set on my Flickr Photostream
samedi 13 octobre 2012
The 2012 Saab Octoberfest in Trollhättan.
09:45
No comments
0 commentaires:
Enregistrer un commentaire